Guillem
Ortega Tous, amb DNI XXXXXXXXX, en representació de Solidaritat Catalana per la
Independència Cerdanyola, domiciliat a efectes de notificació al Carrer Roserar
número 4, Cerdanyola del Vallès, en nom i representació d’aquest
EXPOSA
Atès que al Ple Municipal ordinari
del 31 d’octubre de 2013 es van aprovar inicialment les ordenances fiscals i
reguladores de preus públics per l’any 2014
Procedeix a plantejar les
següents
AL·LEGACIONS
Al·legació primera: Actualment ens trobem en una
crisi econòmica que fa estralls a les famílies del nostre país, sotmès a una
pressió fiscal de les més altes del món. En el nostre municipi la xifra
d’aturats supera les 5000 persones, el que suposa gairebé un 10% de la
població, una xifra que dia dia va en augment i que cada vegada en més casos
afecta a tota la unitat familiar. La situació és alarmant. Aquesta situación económica ha dut moltes famílies a perdre el seu habitatge familiar. Les entitats financeres estan duent a terme compra –
vendes amb condonació del deute hipotecari amb aquells que no poden fer front
al pagament del crèdit hipotecari, aquesta operació d’alliberament del deute
hipotecari suposa per aquells que perden el seu habitatge familiar unes
obligacions fiscals a les quals no poden fer front. Per a aquestes persones, els impostos municipals suposen una
important càrrega que en la majoria de casos resulta inassumible, especialment
l’Impost de Bens Immobles (IBI), que a més enguany ha tornat a pujar
considerablement. La realitat és que molts d’aquests contribuents es veuen
obligats a tornar els rebuts, amb l’agravant de que aquest fet els impedeix
l’accés a ajudes públiques. Tenint en compte aquestes circumstàncies, proposem la següent
Al·legació segona: La situació econòmica que vivim fa que moltes
famílies de la nostra ciutat, atès l’elevat índex d’atur i l’envelliment
progressiu de la població, amb unes pensions congelades, fa que moltes famílies
tinguin serioses dificultats per poder satisfer les seves necessitats bàsiques
i no cal dir les dificultats per fer front a unes obligacions fiscals que tot i
voler la seva situació econòmica no els ho permet. Tenint en compte aquestes
circumstàncies, proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 1 referida a l’impost de Béns Immobles, no recull cap mena de
bonificació per aquestes situacions extremes. Demanem que s’inclogui en el seu
article 5 referit als beneficis fiscals de concessió potestativa o de quantia
variable la bonificació del 95% de l’Impost per raons socials en aquells casos
en els que els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors al Salari Mínim
Interprofessional, i del 100% quan aquelles unitats familiars no rebin cap mena
d’ajuda econòmica.
Al·legació tercera: El Ple de l’Ajuntament en sessió Ordinària del 26
de setembre de 2013, aprovà l’ordenança municipal per l’estalvi d’aigua. Per
aquesta raó proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 1 referida a l’impost de Béns Immobles, no recull cap mena de
bonificació en aquells casos que incorporen sistemes de recuperació d’aigua.
Demanem que s’inclogui en el seu article 5 referit als beneficis fiscals de
concessió potestativa o de quantia variable la bonificació del 30% a les llars
que disposin de sistemes de recuperació de pluja.
Al·legació quarta:Estem vivint una situació social en que cada cop
més unitats familiars tenen dificultats per fer front al pagament del seu
crèdit hipotecari, i davant de la manca d’una bossa d’habitatges municipal de
lloguer social, proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 1 referida a l’impost de Béns Immobles, no recull cap mena de
bonificació per aquells pisos destinats a lloguer social. Demanem que
s’inclogui en el seu article 5 referit als beneficis fiscals de concessió
potestativa o de quantia variable la bonificació del 50% de l’Impost per raons
socials en aquells casos en els que els immobles siguin cedits a l’ajuntament
per tal que es destinin a lloguer social per un període mínim de 4 anys.
Al·legació cinquena: En un moment socioeconòmic com el que estem
vivint, amb unes elevades taxes d’atur i on la deslocalització d’empreses van
en augment´, fa que el vehicle privat sigui pràcticament imprescindible per la
cerca de feina, Tenint en compte aquestes circumstàncies, proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 2 referida a l’Impost sobre vehicles de tracció mecànica, no
contempla beneficis fiscals per aquells casos amb ingressos familiars inferiors
al Salari Mínim Professional. Demanem que s’inclogui en el seu article 4
referit a exempcions i bonificacions que es bonifiqui el 50% de la quota
íntegra en aquells casos en que els ingressos de la unitat familiar siguin
inferiors al Salari Mínim Interprofessional, i del 100% en casos en que no es
compti amb cap ingrés sempre que els membres de la unitat familiar desocupats
estiguin inscrits com a demandants d’ocupació al Servei d’Ocupació de Catalunya
i al Servei Local d’Ocupació.
Al·legació sisena: En un moment en que la taxa d’atur és elevada i
les empreses tenen serioses dificultats per tal de tirar endavant i encara més
per tal de poder crear llocs de treball, es fa imprescindible que les
administracions ajudin a crear unes circumstàncies que permeti a les empreses
augmentar les seves plantilles. És per això que presentem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 2 referida a l’impost sobre vehicles de tracció mecànica no inclou cap mena de bonificació per aquelles
empreses que creen ocupació, Demanem
que s’inclogui en el seu article 4 referit a Exempcions i bonificacions la
bonificació d’un 10% del total de l’impost dels vehicles destinats a serveis
professionals a aquelles empreses per cada nou treballador contractat de forma
indefinida.
Al·legació setena: Actualment vistos els esforços que part de la
indústria de l’automòbil està realitzant per trobar combustibles no procedents
d’hidrocarburs i que redueixin les emissions de CO2 i de partícules
contaminants a l’aire, i la definició de Cerdanyola com a Ciutat de la Ciència,
presentem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 2 referida a l’impost sobre vehicles de tracció mecànica fixa en un
màxim del 40% la bonificació per vehicles elèctrics, demanem que s’inclogui en el seu article 4
referit a Exempcions i bonificacions la bonificació d’un 100% del total de
l’impost als de motor exclusivament elèctric.
Al·legació vuitena: Durant els darrers anys, s’han produït una sèrie
de bonificacions en l’Impost sobre
construccions, instal·lacions i obres a empreses, entitats i administracions
sense que aquesta bonificació reverteixi en la ciutat. Per aquesta raó proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 3 referida a l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres
no recull el retorn d’aquestes bonificacions a la ciutat, quan es concedeixen a
aquelles empreses, entitats o administracions quan tenen possibilitats d’assumir la totalitat
d’aquest impost. Demanem que s’inclogui en el seu article 6 referit a Beneficis
fiscals de concessió potestativa que aquesta bonificació es concedirà en el
percentatge que ja regula l’ordenança en el mateix article 6 punts a, b, i c
sempre que es certifiqui la contractació de personal empadronat a la ciutat, o
que el 50% d’aquesta bonificació es destini a l’arranjament d’espais degradats
de la ciutat o a dotar al banc d’aliments de recursos per ajudar a aquells
cerdanyolencs que pitjor o estan passant.
Al·legació novena: Per tal d’afavorir l’ocupació i activitat
econòmica i la re industrialització dels polígons industrials de la nostra
ciutat proposem la següent
AL·LEGACIÓ: Demanem la
inclusió a l’ordenança fiscal número 3 referida a l’Impost sobre construccions,
instal·lacions i obres, en el seu article 6 referit a Beneficis fiscals de
concessió potestativa, bonificar amb un 75% de la quota quan responguin al
desenvolupament d’activitats econòmiques i professionals i que comportin la contractació
de demandants d’ocupació empadronats a Cerdanyola.
Al·legació desena: Per tal d’afavorir l’ocupació i activitat
econòmica i la re industrialització dels polígons industrials de la nostra
ciutat proposem la següent
AL·LEGACIÓ: Demanem la
inclusió a l’ordenança fiscal número 3 referida a l’Impost sobre construccions,
instal·lacions i obres, en el seu article 6 referit a Beneficis fiscals de
concessió potestativa, bonificar amb un 75% de la quota quan responguin al
desenvolupament d’activitats econòmiques i professionals i que comportin la
creació d’ocupació de demandants d’ocupació empadronats a Cerdanyola.
Al·legació onzena: El plenari municipal, aprovà en sessió ordinària el passat 26 d’abril de 2012 una moció en que
s’instava al govern municipal a prendre
les mesures adequades per tal de fer possible la suspensió cautelar de les liquidacions de les plusvàlues
municipals, i aquestes mesures no s’han reflectit a l’ordenança corresponent,
pel que no garanteix a aquells que perden el seu habitatge l’exempció d’aquest
impost. Tenint en compte aquestes circumstàncies, proposem la següent
Al·legació dotzena: Actualment la targeta multiviatge del servei de
transport urbà només es pot comprar al conductor de l’autobús, i d’un temps
ençà el xofer no sempre en disposa. Davant d’aquest fet proposem la següent
AL·LEGACIÓ: La taxa en
el seu article 8 referit a la Gestió i ingrés en el seu punt 2 indica que els
títols de transport es podran adquirir a las vehicles o les dependències del
gestor, o les Entitats col·laboradores que s’aprovin. Demanem que s’inclogui en
aquest punt que la compra dels títols de transport mutiviatge es pugui fer a
l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Al·legació tretzena: La situació econòmica que vivim fa que moltes
famílies de la nostra ciutat, atès l’elevat índex d’atur fa que moltes famílies
tinguin serioses dificultats per poder satisfer les seves necessitats bàsiques
i no cal dir les dificultats per fer front a unes obligacions fiscals que tot i
voler la seva situació econòmica no els ho permet. Tenint en compte aquestes
circumstàncies, proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’ordenança
fiscal número 25 referida a la taxa per recollida d’escombraries i altres
residus sòlids urbans no inclou cap mena de bonificació per aquestes situacions
extremes. Demanem que s’inclogui en el seu article 5 referit a la quota
tributària en el seu punt 2, la bonificació del 100% de la taxa en que els que
els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors al Salari Mínim
Interprofessional amb independència de l’edat i del valor cadastral de
l’immoble.
Al·legació catorzena: Per tal d’afavorir l’ocupació i l’activitat
econòmica a la nostra ciutat, i alleujar la pressió fiscal que pateixen els
comerciants i petits negocis, tenint en compte aquesta circumstància proposem
la següent
AL·LEGACIÓ: L’Ordenança
fiscal 25 referida a la Taxa per recollida d’escombraries i altres residus
sòlids urbans en el seu apartat II referit a la taxa pel servei, de recepció
voluntària de residus comercials, en el seu article 11 referit a la quota
tributària, no específica els requisits per acollir-se a bonificacions fiscals.
Demanem que s’inclogui en aquest article la bonificació del 100% de la quota
corresponent a la taxa de residus a aquells comerços i instal·lacions
industrials inferiors a 300 m2.
Al·legació quinzena: Els espais corresponents als edificis municipals
han de ser de lliure utilització per part de la ciutadania i per extensió de
les entitats de Cerdanyola, tenint en compte aquesta circusmtància proposem la
següent
AL·LEGACIÓ: L’Ordenança
fiscal 23 referida a la Taxa per aprofitament especial d’espais a la casa de la
vila en el seu article 6 referit a la Quota tributària marca la quota per
utilització de la Sala de plens i d’alcaldia. Demanem la reducció del 100%
d’aquests imports per a les entitats inscrites al registre d’associacions de
l’Ajuntament de Cerdanyola així com per a les persones empadronades a la ciutat
de Cerdanyola.
Al·legació setzena: Cerdanyola pateix una manca evident de places
d’aparcament gratuït que perjudica seriosament els eixos comercials de la
nostra ciutat causant un seriós perjudici al comerç de proximitat de la nostra
ciutat. Davant d’aquest fet proposem la següent
AL·LEGACIÓ: L’Ordenança fiscal
22 referida a la Taxa per l’estacionament de vehicles de tracció mecànica a les
vies públiques, en el seu article 6 referit a la quota tributària indica la
tarifa d’aparcament. Demanem la reducció del 100% de la taxa per estacionaments
inferiors a una hora en els eixos comercials de Cerdanyola, i del 25% per
estacionaments superiors a una hora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada